Narzędzie wycinanie - łatwiejsze screenshoty?

20:40 0 Comments A+ a-

Cześć,
Ostatnio wpadłam na to całkowicie przypadkiem, a z racji, że jestem ciekawska, to musiałam kliknąć. Co odkryłam? Czytajcie dalej :)




Cały program znajdziecie wyszukując go w komputerze pod nazwą "Narzędzie Wycinanie". U mnie znajdował się on akurat po kliknięciu na ikonę startu.
(Przepraszam za gorsza jakoś kolejnych zdjęć jednak po uruchomieniu programu nie pozwolił on na robienie Screenów, dlatego też musiałam posłużyć się aparatem.)



Program sam w sobie jest prosty do granic możliwości. Wyskakuje nam okno poleceń i możemy działać.


Rozwijając (jedyne dostępne) menu, możemy wybrać jakiego kształtu chcemy wyciąć zrzut ekranu.
Wycinek dowolny - sami rysujemy kształt
Wycinek prostokątny - kształt prostokąta
Wycinek okna - wybieramy np. pasek menu jako obszar do wycięcia jedynie
Wycinek pełnoekranowy - całkowity zrzut ekranu

Zależnie od wybranej opcji zaznaczamy dany obszar, bądź nie robimy nic.

Zaznaczony fragment wyświetla nam się w oknie. Możemy na nim coś namalować lub po prostu go zapisać używając ikony dyskietki.


Dla mnie bardzo fajna funkcja, jednak nie wiem, czy dostępna jest też na Windows 10. Jeżeli ktos z Was jest zorientowany, to koniecznie piszcie w komentarzach :)


Raya ^^