Nieograniczone możliwości - Microsoft Office Word - Kształty

08:06 0 Comments A+ a-


Cześć,
Dzisiaj mam dla Was coś naprawdę świetnego. Wcześniej nie znałam tej funkcji, ze względu na starszą wersję Word'a. Niedawno jednak zmieniłam go na tego najnowszego (2007) i jestem zachwycona. Zobaczcie co znalazłam!



Kształty

W poprzedniej wersji Word'a nie były jakoś wyszczególnione. Korzystałam z nich raz, czy dwa, ale szału nie było. Narysować trójkąt i zmienić jego kolor? Żadna sztuka! Odkąd jednak mam nowego Word'a, to "świat nabrał kształtów".


W tej wersji edytora teksu, opcja ta jest wyszczególniona. Z łatwością znajdziemy ją w pasku menu w zakładce "Wstawianie". Doczekała się nawet własnej miniaturki :D Po przejrzeniu, oczywiście z grubsza, jej funkcji, byłam pozytywnie zaskoczona. Cienie, efekty 3D, napisy, kolory, pod, bądź nad tekstem i wiele więcej.

Po kolei: 


 Kształty rysujemy klikając kolejno w pasku menu Wstawianie > Kształty. Następnie możemy wybrać sobie dowolny kształt. Możemy również narysować kilka kształtów w określonym polu, które będzie traktowane jako "rysunek", całość. Dzięki temu łatwiej będzie nam to przenosić. (Na zdjęciu opcja zaznaczona kolorem żółtym.)




Kiedy już wstawimy konkretny kształt mamy całe mnóstwo możliwości.
Możemy wypełnić kształt określoną barwą, jedną z proponowanych tekstur, bądź wgrać własny obraz. Możemy również zmienić w dowolny sposób jego obramowanie. (kolor czerwony).
Jesteśmy też w stanie dodać tekst do naszego kształtu (kolor różowy), bądź manipulować efektami cienia (kolor zielony) i 3D (kolor żółty).
Z łatwością możemy też zmieniać położenie danego kształtu ( kolor pomarańczowy) lub przesuwać go względem innych kształtów, czy tekstu (kolor fioletowy).
Jeżeli chcemy, aby kształt był idealnie wymierzony, to możemy to również zrobić wpisując odpowiednie wielkości. (kolor niebieski).




Jeżeli zdecydujemy się wypełnić kształt dowolnym obrazem, to u góry pojawi się nowa zakładka, czyli "Narzędzia obrazów".  Tam znajdziemy kilka opcji, które umożliwiają nam manipulowanie nim.



Mam nadzieję, że ten poradnik chociaż odrobinę rozjaśnił Wam kwestię wstawiania kształtów do Worda. Wbrew pozorom jest to o wiele lepszy program pod względem GRAFICZNYM od niektórych typowo do edytowania grafiki.
Próbujcie!

Pozdrawiam
Raya