Konwersja danych - darmowe programy

20:27 0 Comments A+ a-


Konwersja danych – zmiana jednej formy danych komputerowych w innÄ… formÄ™ – zamiana informacji zapisanych w jednym formacie na inny. Dokonywana zwykle ze wzglÄ™du na dostosowanie do wymagaÅ„ danego oprogramowania lub standardów albo też w celu umożliwienia późniejszego dodania okreÅ›lonych cech.
[Źródło: Wikipedia]

Teraz już wiecie co to jest konwersja danych, ale jeśli jeszcze nie wiecie jak i w jakim programie jej dokonać - czytajcie dalej. Umiejętność konwersji danych jest nam potrzebna w codziennym życiu, a nie tylko wtedy, kiedy zada to nauczyciel informatyki. Nie raz zdarzyła mi się sytuacja, kiedy nagrałam coś dyktafonem na telefonie, a mój odtwarzacz na komputerze nie obsługiwał takiego formatu, bądź edytowałam filmy i konieczna była właśnie konwersja plików. Dlatego też polecę Wam dzisiaj kilka, a dokładniej dwa, programy do konwersji danych, które możecie łatwo pobrać na swój komputer. Z obu programów korzystałam, więc są one sprawdzone przez, nie tak profesjonalne, oko.


Konwertery plików do pobrania:




1. XMedia Recode 
Z programu korzystaÅ‚am dość krótki okres czasu, ale jestem z niego szczerze zadowolona. Potrafi skonwertować plik na wiele formatów, a baza danych jest czÄ™sto aktualizowana, wiÄ™c trudno nie znaleźć tam czegoÅ› dla siebie. Interfejs programu, może nie jest zbyt kolorowy i cieszÄ…cy oko, ale przecież nie to jest naszym priorytetem. InstalujÄ…c program nie miaÅ‚am wczeÅ›niej z nim żadnych stycznoÅ›ci, wiÄ™c wszystkiego musiaÅ‚am nauczyć siÄ™ sama, ale jak to mówiÄ… - dla chcÄ…cego nic trudnego. 


Czy poleciÅ‚abym ten program? MyÅ›lÄ™, że tak. Jest naprawdÄ™ przydatny.


Czy zmieniÅ‚abym coÅ› w XMedia Recode? Przede wszystkim wyglÄ…d, wzbogaciÅ‚a bym też interfejs.

Link do pobrania programu: >>KLIK<<
Link do instrukcji obsÅ‚ugi programu: >>KLIK<<


2. Any Audio Converter 
Znalezione obrazy dla zapytania any audio converter LOGObył to pierwszy program, którego używałam do konwertowania plików. Najbardziej polubiłam go chyba za szybkość wykonywania poleceń i przejrzysty, intuicyjny interfejs. Mimo, że (tak, jak z wcześniejszym programem) nie miałam styczności wcześniej - od razu zorientowałam się co i jak. Jest to o tyle łatwe, że formaty plików są podzielone na konkretne kategorie m. in. na urządzenia firmy Apple, Windows, urządzenia telewizyjne, bądź pliki wideo czy audio. Aby jeszcze bardziej uprościć ten program twórcy postanowili dodać krótką i prosta instrukcję korzystania z Any Audio Convertera, która wyświetla się po jego pierwszym uruchomieniu.



W programie można prócz konwersacji plików nagrywać wideo oraz zgrywać wideo z płyty DVD. Do tej pory jest to mój ulubiony program tego typu i wciąż trzymam go na komputerze na zaś.




Czy poleciÅ‚abym ten program? Zdecydowanie tak, nawet kompletnym amatorom.
Czy zmieniłabym coś w Any Audio Converter? Na razie nie znalazłam żadnego "ale" :)

Link do pobrania programu: >>KLIK<<
Link do instrukcji obsługi programu: Potrzebna jest jakaś instrukcja? :D


Raya